6 دلیل مهم که چرا حکاکی لیزر بهتر از چاپگر جوهر افشان است؟

برتری حکاکی لیزر

دستگاه های چاپگر جوهر افشان یا جت پرینتر برای ثبت اطلاعات محصولات مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال جهت چاپ روی سیم یا چاپ روی بطری و محصولات مشابه که دارای خط تولید می باشند یا حکاکی روی لوله فلزی یا پروفیل ها از این دستگاه ها استفاده می شود. اما این دستگاه ها در کنار مزایایی که با خود داشته اند معایب مهمی نیز دارا هستند. فناوری جدیدی که توانسته در جهان به عنوان رقیبی جدی برای جت پرینتر ها مبدل گردد دستگاه حکاکی لیزر یا جت پرینتر لیزری است. این دستگاه ها به کمک اشعه لیزر بر روی محصول مورد نظر اثر گذاشته و عملیات چاپ را انجام می دهد.

جت پرینتر
6 دلیل مهم برای استفاده از دستگاه حکاکی لیزر به جای جت پرینتر

6 دلیل اصلی برتری حکاکی لیزر

تفاوت در فرآیند چاپ در این دو دستگاه موجب شده تا تفاوت های عمده ای در کیفیت خروجی و مزایا و معایب دو دستگاه به وجود بیاید. در این جا سعی شده به 6 دلیل مهمی که نشان می دهد جت پرینتر لیزری یا دستگاه حکاکی لیزر گزینه ی مناسب تری نسبت به چاپگر جوهر افشان یا جت پرینتر معمولی است اشاره شود.

1. قابلیت پیگیری

خروجی اطلاعات حک شده به کمک دستگاه حکاکی لیزر یا جت پرینتر لیزری توسط دستگاه های مختلف اسکن بهتر خوانده می شود. همین موضوع کمک می کند تا در صورت بازگشت کالا به هر علتی قابلیت پیگیری برای به دست آوردن دسته یا بچ تولیدی کالا آسان تر باشد. مثلا در صورت استفاده از دستگاه حکاکی لیزر جهت چاپ روی بطری، اگر در آینده هر گونه مشکلی برای محصول داخل بطری به وجود آمده باشد می توان پیگیری های مناسب را انجام داد و مشکل را شناسایی نمود.

2. ظرافت و دقت بالا

جت پرینتر لیزری یا دستگاه حکاکی لیزر از ظرافت و دقت بسیار بالایی برخوردار است. اشععه لیزر در این دستگاه ها می تواند نوشته های بسیار ظریف و در عین حال خوانا را روی محصولات مختلف چاپ کند. همین قابلیت این امکان را ایجاد می کند که روی سطوح بسیار کوچک نیز عملیات چاپ صورت گیرد و دقیق در محل مورد نظر هم چاپ انجام شود. اتفاقی که ممکن است در چاپگر جوهر افشان یا جت پرینتر معمولی با دقت پایین تری رخ دهد و در ابعاد کوچک خوانایی کمتری داشته باشد. به عنوان مثال در عملیات چاپ روی سیم و کابل، می توان با دقت بسیار بالایی از متراژ تعیین شده بر روی سیم مطمئن بود و به اعداد جک شده اعتماد کرد.

3. ماندگاری بیشتر

همانطور که اطلاع دارید در چاپگر جوهر افشان یا جت پرینتر از یک ماده اولیه مانند جوهر برای چاپ استفاده می شود. به همین علت ممکن است در اثر گذر زمان و یا در شرایط مختلف محیطی آسیبی به این ماده اولیه وارد شود که در نهایت منجر به پاک شدن چاپ یا کمرنگ شدن و مخدوش شدن آن شود. در دستگاه حکاکی لیزر یا جت پرینتر لیزری به کمک اشعه لیزر بر روی خود محصول مورد نظر اثر گذاشته می شود. یعنی یا به کمک عملیات برداشت و یا کمک واکنش شیمیایی ناشی از گرما که در ماده مورد نظر رخ داده چاپ نمایانگر می شود. این موضوع نشان می دهد ماندگاری اینگونه چاپ بسیار بالاتر از جت پرینتر است و احتمال مخدوش شدن آن در شرایط مختلف بسیار کمتر است. به عنوان نمونه نوشته های چاپ شده روی لوله های فلزی و پروفیل احتمال از بین رفتن بالایی دارند زیرا استفاده اصلی این مواد در محیط های صنعتی است که ممکن است برخورد آن ها با دیگر قطعات موجب مخدوش شدن چاپ ها شود. در صورتی که از دستگاه حکاکی لیزر یا جت پرینت برای حکاکی روی لوله فلزی و پروفیل استفاده شود این خطر نیز کمتر می شود.

4. کاهش خطرات زیست محیطی

معمولا مواد اولیه مورد استفاده در چاپگر جوهر افشان یا جت پرینتر خطراتی برای بدن انسان ها و همچنین محیط زیست دارند. وقتی که می توان با استفاده از اشعه لیزر و با تغییر ماهیت ماده استفاده شده در خود محصول عملیات چاپ را انجام داد چرا باید سراغ روشی رفت که ممکن است در بلند مدت خطرآفرین باشد؟

5. مدیریت هزینه

وقتی شما از دستگاهی استفاده می کنید که جهت چاپ نیازمند مصرف ماده اولیه است در بلند مدت شما تحت یک هزینه مستمر قرار گرفته اید. چاپگر جوهر افشان یا جت پرینتر از ماده اولیه استفاده می کنند و این نشان می دهد برای همیشه نیازمند ماده اولیه ای مثل جوهر خواهند بود. این در حالی است که دستگاه حکاکی لیزر یا جت پرینتر لیزری از هیچگونه ماده اولیه ای استفاده نکرده و یک بار هزینه ای بالا را در بلند مدت از روی دوش شما برمی دارد.

6. جلوگیری از تقلب

متاسفانه در دنیای امروز افراد زیادی در تلاش هستند تا با تقلب محصولاتی که تاریخ مصرف آن ها گذشته را به فروش برسانند. چاپگر جوهر افشان یا جت پرینتر چون عملیات چاپ را به کمک جوهر انجام می دهد ممکن است تحت شرایطی بتوان چاپ انجام شده را از بین برد و یا محو نمود تا مشتری از اطلاعات واقعی آن محصول اطلاع پیدا نکند. در دستگاه حکاکی لیزر یا جت پرینتر لیزری این امکان از این افراد متقلب گرفته می شود و فرصت سودجویی بسیاری از فرصت طلبان از بین می رود.

با توجه به 6 دلیل مهم مطرح شده نشان داده شد که دستگاه حکاکی لیزر یا جت پرینتر لیزری به مراتب گزینه ی مناسب تری نسبت به چاپگر جوهر افشان یا جت پرینتر معمولی است. در صورتی که قصد دارید از اطلاعات بیشتری نسبت به دستگاه های حکاکی لیزر بهره مند شوید لطفا با ما در تماس باشید.

اشتراک گذاری

دیدگاه‌

  1. محمد

    بسیار مفید بود، ممنون

    پاسخ
  2. مریم

    خیلی عالی بود
    امکان مراجعه حضوری هم دارید؟

    پاسخ
    • علی خالقی فر

      بله. شما می توانید از صفحه تماس با ما آدرس ما را مشاهده کنید. ساعت کاری شرکت از شنبه تا پنجشنبه 9 الی 17 می باشد.

      پاسخ

ارسال نظر