حکاکی لیزر بهترین راه حل برای چاپ روی لامپ‌های ال ای دی

حک روی لامپ

یکی از راه‌های مرسوم برای چاپ بر روی وسایل الکترونیکی استفاده از جت پرینتر هاست. اما امروزه به گواه بسیاری از متخصصین این حوزه بهترین راه حل، استفاده از دستگاه‌های حکاکی لیزر جهت چاپ روی لامپ است. این دستگاه‌ها به وسیله سیستم‌های کامپیوتری مدیریت می‌شود و به کمک کامپیوتر طرح مورد نظر به دستگاه ارسال می‌گردد. در فرآیند حکاکی لیزر، دستگاه با تاباندن اشعه لیزر به قسمت‌های مشخص شده از قطعه، سطح رویی آن را برداشت می‌کند. این موضوع سبب می‌شود حک ایجاد شده بر روی قطعه به صورت دائمی باقی بماند و پاک نشود. مزیت بعدی حکاکی لیزر این است که روی اکثر مواد قابل انجام است.

شناسنامه لامپ‌های ال ای دی به عنوان عضوی از گروه قطعات الکترونیکی بسیار اهمیت دارد. علاوه بر اطلاعات مربوط به ولتاژ و شدت جریان که  جزء اطلاعات فنی محسوب می‌شوند، اطلاعاتی نظیر دسته تولید، تاریخ تولید و سری ساخت نیز در لامپ‌ها اهمیت بالایی دارند. این اطلاعات به صورت مستقیم در فرآیندهای مهم سازمان علی الخصوص قسمت خدمات پس از فروش و مباحث مربوط به گارانتی محصولات تاثیر گذارند. این موارد اهمیت موضوع چاپ روی لامپ را نشان می‌دهد.

چاپ روی لامپ
حکاکی لیزر بهترین راه حل برای چاپ روی لامپ ای ای دی

اطلاعات مهم جهت چاپ روی لامپ

مهم‌ترین اطلاعاتی که بر روی یک قطعه الکترونیکی مانند لامپ به کمک حکاکی لیزر می‌توان ثبت کرد به شرح زیر است:

  • متن که شامل اطلاعات فنی نظیر توان، ولتاژ، شدت جریان و … می‌شود
  • لوگوی سازنده محصول و علامت‌های تکمیلی مانند علامت استاندارد و ایمنی
  • تاریخ تولید و شماره سری تولید به منظور وجود قابلیت پیگیری
  • کد یا سریال محصول که نشان‌دهنده مدل محصول است
  • بارکد مندرج بر روی محصول
  • کیوآر کد برای ایجاد لینک در اینترنت

امروزه سازمان‌های استاندارد قوانین مختلفی در این زمینه برای تولید کنندگان انواع لامپ‌ ال ای دی تعیین نمودند. یکی از این قوانین در مورد چاپ اطلاعات کامل بر روی بدنه لامپ و به صورت دائمی بوده است تا از سودجویی متقلبین جلوگیری شود. پیشنهاد ما استفاده از دستگاه حکاکی لیزر جهت چاپ روی لامپ است که در دو نوع ثابت و در حرکت تولید و عرضه می‌شود. همچنین براساس جنس متریال مورد استفاده در لامپ، می توان از دو نوع CO2 و فایبر لیزر استفاده نمود. جهت اطلاعات بیشتر و مشاوره با ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری

ارسال نظر